گزارش ترکینگ رینگ آناپورنا ABC

گزارش ترکینگ بیس کمپ آناپورنا دیدار کاتماندو و پوخارا

Trekking Ring Annapurna Report

به نام خالق زیبایی

مقدمه: طبق تقویم اعلام شده از طرف باشگاه برای تعطیلات عید ۱۴۰۳، برنامه ترکینگ مسیر زیبا و رویایی بیس کمپ آناپورنا اعلام شده بود و ثبت نام متقاضیان این برنامه از چند ماه قبل انجام شد.

با توجه به مسیرهای متعدد برای این ترکینگ، به عنوان سرپرست این برنامه سعی می کردم هر بار که این برنامه را تکرار می کنم، مسیر ترکینگ را تغییر بدم و بهترین و جذابترین مسیر را بروز رسانی کنم.

لذا نسبت به مسیری که سال قبل اجرا شده بود کمی تغییرات دادم و سعی کردم در مسیر ترکینگ تمام جذابه های این مسیر را ببینیم و از زمانمون حداکثر استفاده را ببریم.

خوب در تیم امسال شرکت کننده از باشگاه دوستداران کوهستان به مدیریت آقای اخوان و آتور سیر به مدیریت آقای معانی همراه ما بودند.

نفرات شرکت کننده:
  1. مجید دلنوا سرپرست برنامه
  2. فرهاد رشوند
  3. غلامرضا اردوبادی
  4. علی اصغر قهرمانی
  5. سارا عبدالمحمدی
  6. زهرا شهرستانی
  7. سید حسین حسینی
و اما گزارش برنامه:

زحمت نوشتن اطلاعات مسیر ترکینگ این گزارش با آقای فرهاد رشوند می باشد.

طبق برنامه ساعت ۱۱:۳۰ روز ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ فرودگاه امام را بسمت فرودگاه شارجه ترک کردیم، پس از ترانزیت طولانی از فرودگاه شارجه بسمت کاتماندو پرواز کردیم.

روز اول سفر ۲۹ اسفند ۱۴۰۲: ساعت ۹ صبح به وقت محلی به فرودگاه کاتماندو رسیدیم، پس از ورود و گرفتن چمدان‌ها از فرودگاه خارج شدیم، هتل موستانگ محل اقامت ما بود، اتاق ها را تحویل گرفتیم و در طول روز مشغول گشت و استراحت بودیم.

روز دوم سفر ۱ فروردین ۱۴۰۳: ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی در لابی هتل جمع شدیم و زمان تحویل سال نو کنار هم بودیم، پس از تحویل سال در منطقه تامِل کسری لوازم ترکینگ همسفران تامین شد.

روز سوم سفر ۲ فروردین ۱۴۰۳: پس از صرف صبحانه در هتل به فرودگاه کاتماندو ترانسفر شدیم، کارت پرواز را دریافت کردیم، بسمت شهر پوخارا پرواز کردیم، طول پرواز ۲۵ دقیقه بطول انجامید، پس از آن به هتل فوا تریپ ترانسفر شدیم، اتاق‌ها را تحویل گرفتیم و کمی استراحت داشتیم.

بعد از صرف ناهار نوبت گشت و دیدار از جاذبه‌های شهر زیبای پوخارا بود، ابتدا به معبد استوپا در بلندای این شهر زیبا رفتیم، پس از دیدار این معبد مقدس بودایی‌ها بسمت دریاچه زیبای فورا که از جاذبه‌های خاص این شهر است رفتیم، شام را هم در یکی از رستوران‌های زیبای کنار دریاچه میل کردیم.

روز چهارم سفر ۳ فروردین: صبح زود هتل را ترک کردیم و با دو دستگاه جیپ بسمت مبدا ترکینگ حرکت کردیم از هیلی به ارتفاع ۱۵۰۰ سمت اولری به ارتفاع ۲۰۰۰ پیمایش داشتیم که ۴ ساعت و ۴ کیلومتر بود، در یکی از لوج‌های زیبای اولری اقامت داشتیم.

 روز پنجم سفر ۴ فروردین: بعد از صرف صبحانه حرکت از اولری به سمت گوراپانی به ارتفاع ۲۹۰۰ متر که ۵ ساعت و ۱۰ کیلومتر به طول انجامید، محل اقامت ما در هتل سان لند بود.

روز ششم سفر ۵ فروردین: ساعت ۵ صبح از هتلمان در گوراپانی به سمت تپه پون‌هیل به ارتفاع ۳۲۰۰ متری حرکت کردیم تا در لحظه طلوع آفتاب روی تپه باشیم، لحظه طلوع آفتاب شاهد منظره‌‌ای بی بدیل بودیم قله ماچاپوچره، قله جنوبی آناپورنا، رشته کوه اناپورنا و قله زیبای دائولاگیری یه شکلی زیبا نمایان بود، کلی عکس یادگاری گرفتیم و بسمت هتل برگشتیم، بعد از صرف صبحانه ساعت ۹ صبح حرکت به سمت گورون را آغاز کردیم مدت زمان ۴ ساعت را در مسیری زیبا با انبوهی از درختان مملو از گل های رودودنرون( Rhododendron )طی کردیم در میانه مسیر ناهار میل شد و در ادامه به سمت تادابانی و شب مانی در چویله به ارتفاع ۲۲۰۰ متر در لوجی زیبا را داشتیم ساعت ۱۷ بعد از ۱۶ کیلومتر رسیدیم.

روز هفتم سفر ۶ فروردین: بعد از صبحانه از چویله به سمت چومرونگ به ارتفاع ۲۲۰۰ متری حرکت کردیم،بعد از طی ۸/۵ کیلومتر به مدت ۵ ساعت به چومرونگ رسیدیم، ناهار میل شد و در ادامه به سمت تیلچه به ارتفاع ۲۱۰۰ متری و روستای سیلونای پایین در لوج اقامت داشتیم.
روز هشتم سفر ۷ فروردین: حرکت از روستای سیلونای پایین به سمت هتل هیمالیا، ساعت ۱۳ در دوان به ارتفاع ۲۵۰۵ متری ناهار صرف شد و در ادامه حرکت به سمت لوج هیمالیا ۱۵:۳۰ به آبشار زیبای هیمالیا و در نهایت به هتل هیمالیا به ارتفاع ۲۹۰۰ متری پس از طی ۱۲ کیلومتر رسیدم و در لوج‌های مربوطه اقامت داشتیم.

روز نهم سفر ۸ فروردین: بعد از صرف صبحانه حرکت بسمت دورلی و بعد از دو ساعت به لوج‌های دورلی در اتفاع ۳۲۰۰ متری رسیدیم بعد از صرف چای، طی دو ساعت به بیس کمپ ماچاپوچره MBC به ارتفاع ۳۷۰۰ متر رسیدیم، هنگام ترکینگ این قسمت از مسیر همواره قله ماچاپوچره را سمت راست مشاهده می کردیم ( قله ماچاپوچره به ارتفاع ۶۹۹۳ متر یکی از قلل مقدس نزد نپالی‌ها می باشد که صعود به این کوه ممنوع می باشد و تنها یک تیم اروپایی اجازه صعود به این قله را داشت که برای احترام به مردم نپال تا ۵۰ متری قله صعود کردند و برگشتند، در زبان نپالی ماچا به معنی ماهی و پوچره به معنی دم می باشد که بخاطر شباهت این قله به دم ماهی این اسم را برای این کوه انتخاب کردند)، نکته بعدی اینکه، در این قسمت از مسیر خطر ریزش بهمن وجود دارد لذا هنگام عبور از این قسمت، همواره باید جانب احتیاط را در نظر داشته باشیم بعد از کمی استراحت در بیس‌کمپ ماچاپوچره بسمت بیس‌کمپ جنوبی آناپورنا ABC حرکت کردیم، مسیری کم شیب و برفی را پیش رو داشتیم که بعد از حدود ۲ ساعت به تابلو بیس‌کمپ به ارتفاع ۴۱۳۰ متر رسیدیم، هوا ابری بود، چندتا عکس گرفتیم و به محل اقامتمان که در یکی از لوج‌های آنجا بود رفتیم.
روز دهم سفر ۹ فروردین: ساعت ۶ صبح بیدار شدیم و طلوع آفتاب را بر فراز قلل منطقه مشاهده کردیم، ساعت ۸:۳۰ بعد از صرف صبحانه و گرفتن بقیه عکس‌های یادگاری در بیس‌کمپ بسمت بیس‌کمپ Machapuchare و از آنجا بسمت دورلی برگشتیم، چای میل شد و بعد از کمی استراحت بسمت هتل هیمالیا حرکت کردیم، ناهار را در هتل هیمالیا میل کردیم، سپس بسمت لوج‌های بامبو حرکت کردیم.
روز یازدهم سفر ۱۰ فروردین: بعد از صبحانه بامبو را ترک کردیم و بسمت سینوا حرکت کردیم، کمی در این مکان استراحت کردیم، بعد از صرف چای بسمت چومرونگ ادامه مسیر دادیم، ناهار را در چومرونگ بودیم بعد کمی استراحت بسمت جینو سرازیر شدیم و در یکی از هتل‌های زیبای این منطقه مستقر شدیم، بعد از کمی استراحت راهی آب گرم جینو شدیم که حدود ۲۰ دقیقه با ما فاصله داشت، بعد چندین روز پیمایش استفاده از این آبگرم بسیار دلچسب بود( جای همه دوستان خالی). بعد از آن به هتل برگشتیم و استراحت کردیم.
روز دوازدهم سفر ۱۱ فروردین: بعد از صبحانه حرکت بسمت لاندورک و عبور از پل معلق جینو به طول حدود ۳۰۰ متر که یکی از بلندترین پل‌های معلق ترکینگ در نپال می باشد.

بعد از پیمایش حدود ۶ کیلومتر به لاندوک رسیدیم و طبق برنامه این روز را در یکی از لوج های پایین دست منطقه اقامت داشتیم.

بخاطر گرمی هوا و درخواست نفرات تیم، بنا شد که این روز با ماشین به پوخارا برگریدم و از جاذبه های این شهر بیشتر استفاده کنیم. به همین خاطر با هماهنگی با لیدر مربوطه با دو دستگاه جیپ به پوخارا برگشتیم و در هتل استراحت کردیم.

روز سیزدهم سفر ۱۲ فروردین: بخاطر اینکه یکروز به اقامت در پوخارا اضافه شده بود بنا به درخواست همسفران، تعدادی از دوستان به موزه بین المللی کوهنوردی پوخارا رفتند و تعدادی دیگر از رفتینگ در رودخانه‌های خروشان منطقه لذت بردند.

روز چهاردهم سفر ۱۳ فروردین: بعد ترک هتل به فرودگاه ترانسفر شدیم و بسمت کاتماندو پرواز کردیم، بعد از انتقال به هتل موستانگ در کاتنماندو همسفران مشغول گشت در معابد این شهر شدند.

روز پانزدهم سفر ۱۴ فروردین: بعد از صبحانه و خرید کوتاه در شهر ساعت ۱۶:۳۰ از فرودگاه کاتماندو بسمت ایران پرواز کردیم.
مجموع ارتفاع صعود شده ۵۸۸۷ متر

مجموع مسافت پیمایش شده در این ترکینگ ۹۶/۵ کیلومتر

نکته: با توجه به سفرهای که به نپال داشتم بهترین زمان برای ترکینگ بیس کمپ آناپورنا تعطیلات عید است بخاطر اینکه این زمان مسیر ترکینگ مملو از گل‌های زیبای رودودندرون می باشد.

با توجه به تجربه‌ای که در هر اجرای این برنامه حاصل می شود، مطمعنا برنامه بعدی نسبت به این برنامه تغییراتی جهت جذابتر شدن و دیدن جاذبه‌های بیشتر خواهد داشت.

برای حضور و ثبت نام در برنامه بعد می توانید از هم اکنون ثبت نام نمایید

شماره تماس: ۰۹۱۲۱۷۷۵۵۰۷ آقای دلنوا

گزارش تصویری 👇👇

 

2 Comments
  1. زهرا شهرستانی

    با سلام و عرض تشکر از جناب آقای دلنوا سرپرست خوب و توانمند برنامه که با ظرافت و حساسیت خاصی، مسیر رو به نحوی چیده بودند که از طبیعت زیبای اون منطقه لذت کامل رو ببریم. تمام روزهای سفر کاملاً مفید و برنامه‌ریزی شده بود و مسیر ترکینگ فوق العاده زیبا و چشم نواز بود. اتاق های رزو شده در کل سفر بسیار با کیفیت و تنوع غذاها بسیار زیاد بود . این برنامه و باشگاه سلام همنورد به شدت توصیه می‌شود.

    1. مجید دلنوا

      خیلی از لطف شما ممنونم خانم شهرستانی عزیز

ارسال دیدگاه