گزارش پویش همنوردان مهتاب ۱۳۹۹

پویش “همنوردان مهتاب”

کمک مومنانه و تکریم قهرمانان و مربیان

رمضان ۱۴۴۱ – اردیبهشت ۱۳۹۹

مهتاب نوردی

در این برنامه که مهتاب نوردی نام گرفته است، هر ساله کوهنوردان در نیمه ماه مبارک رمضان مسیر امام زاده صالح فرحزاد تا امام زاده داوود را که حدود ۱۴ کیلومتر است، در کنار هم ذکر گویان از افطار تا سحر زیر نور مهتاب پیمایش میکنند. این مراسم که میتوان آن را نوعی همایش کوهستانی نامید، به صورت خودجوش و مردمی شکل گرفت و هر ساله با تعداد و قوام بیشتر برگزار می شود. باشگاه سلام همنورد به عنوان پرچم دار حفظ این سنت نیکو شناخته شده است. هدف از اجرای این مراسم جلب نظر و توجه همگان و عموم جامعه به حفظ توامان سلامت جسم و سلامت روح است. و چه زیباست وقتی ورزش در کنار عبادت معبود مهربان همزمان و همگام  شکل می گیرد.

خلاصه کلام و پیام اینست که در ایام ماه مبارک رمضان که همگان روزه دارند، می شود ورزش و عبادت را توامان انجام داد و حال و احوالی نیکو به ثمر نشاند.

پویش همنوردان مهتاب

و اما در سال ۱۳۹۹٫٫٫

شیوع ویروس کرونا و محدودیتهای ناشی از آن، سبب شد بیشتر فعالیتهای اجتماعی و گروهی و پیرو آن فعالیتهای کوهنوردی به تعلیق درآید.

بنابراین باشگاه سلام همنورد به عنوان مجری این مراسم بر آن شد همگام با آحاد جامعه در راستای همدلی با هموطنان آسیب دیده در بحروان کرونا همزمان با شب میلاد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام هزینه های برنامه مهتابنوردی را که توسط کوهنوردان و علاقمندان این برنامه تامین می شد، تحت عنوان کمکهای مومنانه در قالب بسته غذایی بین خانوادهها مخصوصا آن عده از خانواده کوهنوردی و صعودهای ورزشی که این اتفاق رنجشان را بیشتر و سفره شان را کوچکتر کرده بود توزیع نماید. لذا در این راستا از راههای مختلف در فضای مجازی، تبلیغ فردی همنوردان و اعضای باشگاه، برنامه تلویزیونی کوهگشت و با حمایت فدراسیون محترم و هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران از عموم هموطنان و جامعه ورزشکار دعوت بعمل آمد در این امر مشارکت نمایند. در این راستا جلساتی برای همفکری و همچنین شناسایی و معرفی نیازمندان در محل باشگاه با همنوردان، پیشکسوتان کوهنوردی و مسئولین محترم کوهنوردی تشکیل شد.

در نهایت با کمک خیرین مبلغ ۵۰۴۳۰۰۰۰ ریال جمه آوری و در قالب ۲۰۰ بسته غذایی محتوی (ده کیلو برنج ایرانی، چای، رب، خرما، ماکارونی، پنیر، روغن سرخ کردنی، روغن پخت و پز، سویا، دو عدد مرغ) تهیه شد.

این اقلام در ۱۸ اردیبهشت ماه در محل باشگاه بسته بندی و در ۱۹ اردیبهشت همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام در یک همکاری جمعی توزیع گردید. در ادامه منتخب عکسهای این مراسم ارائه میشود، بنایی باشد برای ادامه این راه ارزشمند در سالهای متوالی ….

با تشکر از فدراسیون کوهنوردی و هیئت کوهنوردی استان تهران بابت حمایت از این طرح فرهنگی.

ارسال دیدگاه

  • تاریخ شروع رویداد
    ۱۳۹۹-۰۲-۱۸
  • تاریخ پایان رویداد
    ۱۳۹۹-۰۲-۱۸
  • دسته بندی