گزارش صعود قله سولدار

طبق هماهنگی قبلی ساعت ۵:۴۵ در انتهای جنت آباد، دوستان بیکدیگر ملحق و با پنج خودرو  بعد از چند دقیقه به انتهای محله حصارک و ابتدای دره حصارک در ارتفاع ۱۶۰۰ رسیده خودروها پارک. و راس ساعت ۶ بدون تاخیر با تعداد ۱۹ نفر، پیمایش را از داخل دره آغاز نمودیم.

پس از طی ۱:۳۰ ساعت از کنار رودخانه و گذر از چشمه سارها که بفور در دره وجود دارد و باغات گردو ، در محل دو راهی بند عیش و سولدار بصرف صبحانه توقف نمودیم.

سپس با دو استراحت کوتاه، تمامی ۱۹ نفر با طی مسافت تقریبی ۹ کیلومتر به قله سولدار با ارتفاع ۲۵۵۰ رسیدند .

از آنجا که این آخرین قله صعود شده در شمال تهران بود، دوستان از قبل تدارک شیرینی و کیک دیده بودند، با گرفتن عکسهای یادگاری و میل نمودن شیرینی، جای همه اعضا باشگاه سلام همنورد را سبز نمودند. برفراز  قله بجهت برپایی جشن و صرف نهار و استراحت توقف یکساعته داشتیم.

لازم بذکر است کوتاهترین مسیر صعود به این قله از محله مراد آباد از رخ جنوبی میباشد ولیکن مسیر دره حصارک که با یک دور نعل اسبی از شمال وارد قله میشود را بلحاظ شیب کمتر، وجود چشمه های متعددو باغات انتخاب نمودیم.

با پیشنهاد دوستان بجهت کوتاه نمودن مسیر، بازگشت را از داخل دانشگاه علوم تحقیقات انتخاب کردیم. هر چند مسیر کوتاهتر شد ولی به دو علت ۱. وجود چند شیب تند ۲. شدت گرمای روز ، قدری دوستان را با مشکل گامبرداری و گرما روبرو ساخت.

با میانبرهایی که زده شد، با طی ۶ کیلومتر و مدت زمان سه ساعت از قله به محل پارک خودروها رسیدیم .

با توجه به اینکه تعداد ۸ نفر از همنوردان از اعضا جدید باشگاه بودند. برخی آموزه های کوهپیمایی از جمله پیمایش در شیبهای تند و لغزنده و نحوه مواجهه با تیمهای دیگر در مسیرهای باریک و خطرناک.

اهمیت مصرف آب در کوهستان

اهمیت تغذیه در قبل ، حین و بعد از برنامه

معرفی کوهها و قلل تهران بازگویی گردید.

این برنامه بمناسبت جشن پایان پیمایش ۲۱ قله شمال تهران ، در تاریخ ۲۴ مرداد با موفقیت بپایان رسید.

بزودی شاهد جشن پیمایش دیگر قلل استان تهران خواهیم بود.

ان شا ا…

نگارنده: آقای علیزاده

تصاویر برنامه:
2 Comments
  1. ازاده

    سلام خدا قوت و پر انرژی باشید
    من خیلی تمایل به پیوستن به شما عزیزان را دارم ممنون‌میشم راهنمایی کنیدشماره تماسم ۰۹۲۲۶۱۶۹۳۵۰

    1. مجید دلنوا

      سلام لطفا با شماره ۰۹۱۲۱۷۷۵۵۰۷ تماس بگیرید.

ارسال دیدگاه